Közép-Dunántúli Regionális Diszpécserszolgálat hivatalos portálja. | Kintmaradtak.hu

Régiós Diszpécser Szolgálat

Regionális Diszpécser Központ

Egyesületünk 1992 óta végez utcai szociális munkát. 1999 óta ellátási szerződés keretében, mint az Önkormányzattól átvállalt feladatot látja el az utcai munkát. Az utcai szociális munkához szervesen kapcsolódva 1999-től 24 órás telefonos szolgálatot, 2003. novemberétől pedig egy Regionális Diszpécser Szolgálatot működtetünk, mely éjjel-nappal hívható az alábbi telefonszámon:

34/511-028

A téli időszakban a gyors ellátás érdekében a telefonos szolgálat kiegészítéseként krízisautót üzemeltetünk, mely a bejelentést követően azonnal a helyszínre siet.

Diszpécser Szolgálat célja:

A Közép-Dunántúli régió hajléktalan ellátásban résztvevő és kapcsolódó intézményeinek szolgáltatásairól folyamatos, naprakész információadás a krízishelyzetbe vagy e közelébe került hajléktalan emberek hatékonyabb ellátása, elhelyezése érdekében és az intézményi, lakossági felajánlások koordinálása.

Fő funkciói:

  • közterületen krízishelyzetbe került hajléktalan emberekkel kapcsolatos bejelentések fogadása és erre történő aktív reagálás (pl. krízisautó)
  • elhelyezéssel kapcsolatos krízishelyzetek megoldása
  • adományok, lakhatási felajánlások közvetítése
  • a fedél nélkül élő emberek helyzetére, az ellátórendszer működésére vonatkozó általános információk közvetítése
  • a különböző adatbázisokban (pl. kapcsolódó intézmények) szereplő konkrét információk közvetítése
  • éjjeli menedékhelyek, átmeneti szállások férőhelyeinek nyilvántartása a régióban
  • utcai megkereső szolgálat munkájának koordinálása, megszervezése
  • a téli krízisellátás tevékenységeinek koordinálásában való részvétel

Mikor kell hívni a diszpécser szolgálatot?